Emitentem korporátních dluhopisů je finalista soutěže Vodafone nápad roku 2015 a výherce hlasování veřejnosti v této soutěži. Jeho služba propojuje veškeré Wi-Fi hotspoty, jejichž provozovatelé o to mají zájem, do jedné sítě a stává se doplňkem LTE mobilního internetu, případně jeho náhradou. Služba je bez limitu dat a ocení ji každý kdo používá mobilní internet a chce ušetřit. Celá síť je vybudována i s cílem zabezpečení ochrany uživatelů Wi-Fi před napadením jejich mobilů.
Jak to funguje?
Turista přiletí do Prahy a hned na letišti se připojí k Wi-Fi pomocí Czech Wi-Fi pass. K té se jeho mobil automaticky připojí i během následující cesty v taxi, po dobu oběda v restauracích a obchodních centrech i večer na hotelu. A nebo kdekoli v blízkosti nápojového automatu společnosti Coca-Cola. Plynule bez nutnosti Wi-Fi sítě vyhledávat a znovu se přihlašovat.
Příjmy společnosti plynou od uživatelů za samotné používání služby a od firem, jejichž komerční sdělení se zobrazí uživatelům v rámci připojení. Služba v současné době funguje v Praze na cca 7 % plánovaného pokrytí a už nyní ji použilo více než 500 tisíc unikátních uživatelů. Toto číslo neustále roste a Miia letos očekává až desetinásobek.
Do karet jí hraje GDPR, nařízení Evropského parlamentu a Rady, které vstupuje v platnost 28. května tohoto roku. To každému poskytovateli ukládá v rámci sběru, zpřístupnění a uchovávání osobních údajů nové povinnosti. V souvislosti s poskytováním veřejné Wi-Fi a zákonné povinnosti znát totožnost uživatelů, má Miia v ČR unikátní řešení pro firmy, aby neriskovaly vysoké pokuty Úřadu ochrany osobních údajů a nemusely vypínat své veřejné Wi-Fi. Nabízí finančně výhodné řešení, kdy se o vše postará a získá tak další hotspot do své sítě a s tím spojené větší pokrytí a více platících uživatelů.