Dluhopisy slouží k nákupu automatické pivovarské stáčečky, která dokáže naplnit až 1500 plechovek za hodinu.
Svou první várku plechovek (60 tisíc kusů) piva Albrecht stočil Emitent v říjnu loňského roku u externího dodavatele, ale z ekonomických důvodů se rozhodl pro koupi své vlastní. Ušetří tak až 15 milionů korun ročně.
Pivo v plechu je aktuálně populární zejména proto, že je praktické, má dlouhou trvanlivost a nemůže být infikováno žádnými patogenními mikroorganismy. Automatická stáčečka navíc eliminuje i riziko infikace piva zaměstnancem, kterému jsou stále vystaveny některé z konkurenčních pivovarů.
Část prostředků emitent použije také k nákupu automatické etiketovačky lahví. Lepení etiket dosud ve Frýdlantu probíhalo ručně, ale v posledních měsících už začalo být neekonomické. I tato investice tak přinese značné úspory.
Proč nakoupit právě tyto dluhopisy?
- Mezi lety 2010 a 2018 bylo do technologie pivovaru postupně nainvestováno 65 milionů korun. Emisi dluhopisů v objemu 40 milionů už emitent splatil.
- Emitent v roce 2019 prodal 850 tisíc litrů piva a za první dva měsíce roku 2020 zaznamenal, i díky ocenění z mnoha soutěží, 20% nárůst. Do roku 2022 chce prodávat 3,6 milionu litrů.
- Od roku 2015 do roku 2019 emitent posbíral na nezávislých pivních degustačních soutěžích nejvíce ocenění z českých pivovarů a uspěl také na prestižní mezinárodní soutěži European Beer Star.
- Kromě prodeje v sítích Globus, Makro, Rohlík, Bila nebo JIP, Emitent své pivo také exportuje do Německa, Polska, Anglie, Slovinska, Ruska a na Slovensko. Brzy začne vyvážet i do Číny a USA.